با در نظر گرفتن بازپخشهای متعدد برای سریالها تداخلها جبران میشود/ تلوبیون یکی از شیوههای دسترسی سریع مخاطبان به رسانه ملی است/ تبلیغات رسانهای برای معرفی سریالهای تلویزیونی در جذب مخاطب تاثیرگذار است!
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۲۴۲۷
علی لدنی با بیان اینکه تبلیغات رسانهای برای معرفی سریالهای تلویزیونی در جذب مخاطب تاثیرگذار است، گفت: با در نظر گرفتن بازپخشهای متعدد برای سریالها تداخلها جبران میشود.
علی لدنی، تهیه کننده سینما و تلویزیون که در کارنامه هنریاش آثار ارزشمندی در تلویزیون چون سریال «گذر از رنجها»، «تبریز در مه»، «سالهای مشروطه»، «دست عشق»، «رز سرخ»، «آوای زمین» و فیلمهای «داره صبح میشه»، «بشارت به یک شهروند هزاره سوم»، «از یاد رفته»، «برف روی شیروانی داغ»، و «در مه بخوان» به چشم میخورد، در خصوص زمان نامناسب سریالها و تداخل آن ها با دیگر آثار تلویزیون با خبرنگار برنا گفتوگو کرد که در خواندن آن خالی از لطف نیست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این تهیهکننده سینما و تلویزیون در پاسخ به این سوال خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا که چرا سریالهای پر مخاطب با نبود زمان مناسب و تداخل با برخی برنامه های تلویزیونی دیگر از بین میروند؟ اظهار کرد: باید بگویم رسانه ملی با برنامهریزی جلو می رود و برای زمان بندی سریال ها نیز برنامه ریزی دراز مدت دارد و با توجه به ارزیابی که دارند حتما اثرات آن را هم دیده و در ادامه می بینند.
او ادامه داد: البته در برخی مواقع شاهد بودهایم این تداخلها بین سریال و برنامههای تلویزیونی رخ میدهد اما نمیتوان گفت این مسئله برای تمام آثار صدق میکند. به نظر من این اتفاقات باید یک جبران هم در پیش داشته باشد و مدیران شبکهها میتوانند با در نظر گرفتن بازپخشهای متعدد برای سریالها مخاطبان را از این مزیت برخوردار کنند و اگر کسی از تماشای سریال دلخواه خود جا مانده است بتواند در پخشهای بعدی پای تلویزیون بنشیند.
لدنی بیان کرد: راه کارهای زیادی در این مسیر وجود دارد. سریالهایی که مخاطب بابت زمان نامناسب از دست داده را میتواند از طریق تلویزیون اینترنتی که همان تلوبیون نام دارد تماشا کند. یکی از کارهایی که رسانه ملی باید مانند سایر پلتفرمها در لیست برنامههای خود قرار دهد این است که تبلیغات رسانهای برای سریالها راه بیندازد تا مخاطبان بیشتر و بهتر جذب آثار جدید تلویزیون شوند.
این تهیهکننده در این خصوص که مناسبتهایی چون: ماه رمضان، عید نوروز، هفته دفاع مقدس و.... چقدر میتوانند در دیده شدن سریالهای تلویزیونی موثر و تاثیرگذار باشند تصریح کرد: در این ایام رسانه ملی سریالهای مخصوص خود را دارا است و طبیعتا مخاطبان در آن زمان بیشتر به این نوع آثار توجه می کنند.
او ادامه داد: ممکن است در مناسبت محرم و هفته دفاع مقدس گاهی اوقات سریال ها در این سبک کم فروغ ظاهر شوند و حتی گاهی ممکن است مخاطب به دلیل عزاداری ها در این ماه عزیز کمتر وقت کنند تا پای این سریال های مناسبتی بنشینند.
لدنی گفت: اگر مسئولین بتوانند با موضوعات خاص و متفاوت به خصوص در حوزه طنز سریالهایی تولید کنند تا تفکر، بینش تغییر و به سمت مثبتی گرایش پیدا کند روند بهتری در پیش خواهیم داشت و مخاطب از آن برخوردار خواهد شد.
این تهیهکننده در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا شبکههای تلویزیونی الی آخر چقدر تاثیرگذار هستند خاطرنشان کرد: بله قطعا تاثیرگذار هستند. مخاطب شبکه 3 معمولا بیشتر از شبکه های دیگر است به طوری که حتی ممکن است تولیدات با شبکه های دیگر تفاوت آن چنانی نداشته باشد.
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: تلویزیون فرهنگ و هنر برنا برنامه های تلویزیونی رسانه ملی برنامه های تلویزیونی تلویزیون رسانه ملی رسانه دفاع مقدس رسانه محرم عزاداری شبکه های تلویزیونی تلویزیون رسانه ملی روشنایی زمین شهروند صدا و سیما عزاداری عشق سریال علی لدنی کنداکتور برای سریال ها تهیه کننده رسانه ملی شبکه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آمارسازی فروش به نفع سینمای مستند نیست/ نشانی غلط ندهیم
مرتضی پایهشناس مستندساز با اشاره به گسترش فعالیت پلتفرمها در سالهای اخیر و افزایش فضای نمایشی برای سینمای مستند به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه نسبت به گذشته، شاهد افزایش فضاهای نمایشی برای سینمای مستند هستیم. همه نهادهای تولید کننده فیلم مستند، مهمترینشان مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، باید به این موضوع فکر کنند که گسترش و وسعت بخشیدن به سینمای مستند، تنها به معنی رکوردزدن در تولید فیلم یا اهتمام برای رونق بخشیدن در این بخش نیست. افزایش بسترهای نمایش این آثار مهمترین هدفی است که هر نهاد و موسسه تولید فیلم مستند باید دنبال کند.
کارگردان مستند «چوب» ادامه داد: پلتفرمها، شبکههای تلویزیونی، گروه «هنر و تجربه» و پاتوقهای نمایش در جای جای ایران، بستری فراهم کردهاند که سینمای مستند ایران بهتر و بیشتر دیده شود. اما این، همه ماجرا نیست. متاسفانه معیارهایی در اکران آثار مستند حاکم است که برگرفته از سینمای داستانی است. فیلم پرفروش و فیلم پرمخاطب در سینمای مستند، جایگاهی مانند سینمای داستانی ندارند. مخاطب برای مستندساز مهم است، اما لزوما این مخاطب میلیونی و انبوه نیست. اصلا جایگاه سینمای مستند این نیست که برای پسند مخاطبش، شبیه معیارهای رایج روز شود. سینمای مستند، نمایش واقعیت است، پیشروست، بیان بخشی از حقیقت هر پدیده و نمایش عریان مسایل بشری هدف این سینماست. لزوما هر فیلم، مخاطب یکسان ندارد و اغلب آثار مستند با هدف سرگرم کنندگی صرف ساخته نمیشوند.
کارگردان «وطن دوستی» ادامه داد: جوسازی برای فیلمها و پلتفرمها بر اساس فروششان، از دل مناسبات و ارزشهای سینمای داستانی میآید که ساز و کارش با سینمای مستند فرق دارد. آن معیارها وقتی به سینمایی ورود میکند که ذاتش اندیشه ورزی و نگاه هنرمندانه به پدیده ها است، نه تنها باعث رونق سینمای مستند نمیشود که مایه ناامیدی مستندسازان است.
پایهشناس یادآور شد: برای همه ما فیلمسازها، مخاطب مهم و انگیزهبخش است، وضعیت و تعداد مخاطب در سینمای مستند نیاز به تحلیل دارد. مستندی ممکن است برای دانشجویان جذاب باشد، ممکن است مخاطبش جامعه پزشکی باشد یا قشر دانشگاهی را جذب کند و مواردی از این دست. تصمیم گرفتن درباره جامعه مخاطبان سینمای مستند، ساده نیست.
پایهشناس در پایان عنوان کرد: به عنوان سینماگری که بیش از ۲ دهه در این حوزه فعالیت کرده، مثل همه همصنفانم از رونق تولید و نمایش آثار مستند، استقبال میکنم. مشکلات معیشتی و امنیت شغلی، بخشی از همکارانم را دچار بحرانهای جدی و دوری از حرفه محبوبشان کرده است. متوجهم که توجیه بخشی از مدیران سینمایی، برای توجه به تولید این است که مشکلات معیشتی کمرنگ شود اما فراموش نکنیم که بهترین فیلمهای مستند اگر دیده نشوند، تاثیری روی جامعه مخاطبانشان ندارند. امیدوارم با گسترش فضاهای نمایش سینمای مستند، مخاطب واقعی این آثار پیوند لازم در زمان مناسب را با این آثار برقرار کند و معادلات تولید، تبلیغات و اکران، برای فیلم مستند عادلانه و حرفهای باشد.
مرتضی پایهشناس کارگردان و تدوینگر، مستندهای «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه»، «جایی که زندگی میکنیم»، «ملاقات پشت دیوار اشرف»، مجموعه مستند «هم مسیر» و ... را در کارنامه دارد.
کد خبر 6100356 آروین موذن زاده